Geplaatst op
Het is tegenwoordig bijna ondenkbaar dat een bedrijf of organisatie geen website heeft. Klanten en bezoekers verwachten dat ze je makkelijk online kunnen vinden, dus wat gebeurt er als dat niet zo is? In dit artikelen leggen we je uit waarom het belangrijk is om een goede website te hebben. En we leggen het accent op ‘goede’, want een site die niet werkt, er niet professioneel uitziet of die erg traag is, daar heb je niets aan.
Een goede website voor je onderneming
Wat voor bedrijf, organisatie of instelling je ook hebt, een website is in 99% van de gevallen heel belangrijk. Afhankelijk van het type organisatie dat je hebt, zal je site verschillende rollen hebben. Heb je een winkel? Dan gaan bezoekers naar je site om de openingstijden en het adres te vinden, maar ook om je winkel te ontdekken. Want stel je hebt geen site, dan is de kans groot dat je veel bezoekers misloopt. Vermeld dus ook duidelijk wat je verkoopt en schrijf goede teksten zodat je gevonden wordt op Google. Hiervoor moet je onderzoek doen naar SEO, of een professional inschakelen die je hierbij helpt.
Een website die werkt
Een site uit 1998 met oude plaatjes, vijf soorten lettertypes en een mix van kleuren is tegenwoordig echt niet meer mogelijk. Je site moet snel zijn, maar ook modern en professioneel. Zorg ervoor dat alle informatie altijd up-to-date is, maar ook dat je site op een smartphone of tablet te gebruiken is. Een WordPress website doet dit in de meeste gevallen goed. Omdat bijna iedereen tegenwoordig een telefoon gebruikt om iets op te zoeken, zul je veel klanten of bezoekers mislopen als je site er raar uitziet op een klein scherm, of zelfs onmogelijk is in gebruik. Ook hiervoor schakel je een professional in, die precies weet wat websitebezoekers verwachten.